HR & Rekryteringsutmaning som vi löste utifrån ett marknadsperspektiv
Vinnergi - Strävar efter att göra världen lite bättre
Bakgrunden till rekryteringsraketen 2022
Efter ca 1,5 år som kund hos Mediakonsulterna så fick jag ta över ansvaret för Vinnergi och deras tjänster hos oss som initialt enbart var olika Google Data Studio-rapporter för olika ändamål.
Efter några möten med Alexander där han pratade om Vinnergis visioner och framtidsplaner så kom vi att signera ett avtal vi kom att kalla Rekryteringsraketen 2022. Det var ett paket där vi skulle skapa en Google Data Studio-rapport som kunde påvisa ifrån vilka kanaler de fick in sina jobbansökningar ifrån. Utöver det så kunde vi se vilken arbetschef som hade anställt personer inom olika arbetsområden för Vinnergi.
Genomförande
Resultat
Resultatet av vårt samarbete har varit väldigt positivt!
Det har varit ett uppvaknande för vårt ledarskap, och genererat 75 anställningar enbart genom ’’Rekryteringsraketen 2022’’ som vi kallade detta samarbete för. Vinnergi ska återigen bli dubbelt så stora och vi fortsätter jobbade vidare med dessa redskap vi skapat tillsammans
Men vi stannar inte här! Vinnergi ska återigen bli dubbelt så stora och vi fortsätter jobbade vidare med dessa redskap vi skapat tillsammans. Fokusområden framöver kommer vara inom Telekom, Energi och Fastighetsbranschen. Något som ska lyftas fram är att detta började som en smått galen idé under ett väldigt energirikt möte där hela vårt team fick kavla upp ärmarna och lösa det tillsammans! Och det är ofta så vi jobbar på Mediakonsulterna, dyker det upp en utmaning så löser vi det ihop i många fall.
Account Manager
Emil Ljung
Jag brinner för utveckling, både när det kommer till mig själv och mina kunder. Jag tänker utanför boxen och inkommer gärna med tankar och idéer på hur vi kan avancera framåt och skapa bättre resultat.